A szöveg ereje

Akár plakáthoz, akár PR cikkhez vagy újsághirdetéshez, akár rádió vagy TV reklámhoz készül a szöveg, különösen fontos a megírása.

Sok tény van, amire érdemes figyelni, de persze kell a józan ész is hozzá. Viszont ne hagyjuk, hogy az új asszisztens dobja össze a szöveget, amit átküldünk gyártásra, vagy nyomtatásra. Ennél sokkal fontosabb a termékünk.

Tény, hogy a címsort ötször annyian olvassák el nyomtatott hirdetéseknél, mint a szöveg többi részét. Ha ez nem tökéletes, a pénzünk nagy részét kidobjuk. Érdemes a terméket ezért feltüntetni már itt is!
Tény, hogy az idézetekre, a konkrét kézzel fogható tényekre, adatokra jobban figyelnek az emberek.
Tény, hogy rádióban a szöveg indítása kiemelten fontos, de sokszor csak a spot közben kapunk el olyan információt, ami érdekel, ezért a végén érdemes ismételni, ha a spot hossza megengedi.

Számtalan tény van még, de egyik sem helyettesíti, hogy ismerjük a terméket, amelyhez reklámszöveget írunk. Tudjuk, hogy pontosan mit szeretnénk elérni, mi az üzenet, ki a célcsoport, kik a versenytársak, és ahol hirdetünk, annak a felületnek mik a sajátosságai.

Beláthatjuk, hogy milyen fontos, hogy komolyan vegyük a kiválasztását annak a személynek, akire rábízzuk termékünk reklámjának a megírását!

Tények

  • “Átlagosan ötször annyi ember olvassa el a címsort.”
    Nyomtatot reklám
    esetében
  • “Szöveges újsághirdetésnél használjuk az újság betűtípusát,”
    Ezzel növelhetjük
    a hatékonyságot
  • “Sokszor a reklám közben kezdünk figyelni, ezért ismételjünk.”
    Ha rádióreklámot
    készítünk